9 КЛАС
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА
1 урок (Шолом-Алейхем "Тев’є-молочар")
1. Подивіться експрес-урок Ольги Ніколенко до твору Шолом-Алейхема "Тев’є-молочар"
Експрес-урок "Шолом-Алейхем "Тев’є-молочар"
2. Познайомтеся з життєвим і творчим шляхом єврейського письменника Шолом-Алейхема
2. Познайомтеся з життєвим і творчим шляхом єврейського письменника Шолом-Алейхема
3. Познайомтеся з твором за допомогою буктрейлера
Становище єврейського населення у Російській імперії
За імператорським наказом 1843 року для “поліційного нагляду” за євреями, які приїздили до міста, засновувалися заїжджі двори. Так в російських містах за Миколи І з’явилися “гетто” - міські квартали, в яких селилися лише євреї. За наказом Миколи І євреям було заборонено селитися і поблизу західного державного кордону, де євреї, на думку можновладців, начебто заробляли контрабандою (хоча переселення євреїв від західних кордонів влада так і не змогла здійснити).Після чергового “Положення про євреїв” від 1835 року “смуга осілості” набула остаточного вигляду і охоплювала майже всю територію сучасної України. Тут швидко зростало єврейське населення - і внаслідок переселення із заходу, і внаслідок природного приросту, який у євреїв був вищим, ніж у іншого населення.За часів правління Миколи І (1825-1855 рр.) адміністративний тиск та реакційна політика позначились на євреях, як і на іншому населенні країни. Вкотре в історії влада намагалася “переробити та перевиховати” євреїв. Одним із засобів реалізації цього шляху цар вважав запровадження рекрутської повинності для євреїв. Влада сподівалася на те, що єврейський солдат у казармі, відірваний від рідного середовища та під контролем командирів, змушений буде відмовитися від єврейських традицій та врешті- решт перейде до християнства. Указ встановив підвищену норму призову для євреїв, відкидання будь-яких поважних причин неможливості служби (як це було у рекрутів-християн - через здоров’я, недостатню фізичну розвинутість тощо). Крім того, євреїв брали у рекрути не з 18 років, як інших підданих Росії, а з 12 років, і шість років перебування малолітніх рекрутів у школах кантоністів “для приготування до військової служби” не зараховувалися до загального строку служби в армії, який тоді складав 25 років. Через такий довгий термін солдати назад вже не поверталися, і тому рідні оплакували рекрутів, як померлих.“Хрещення через солдатчину” було далеко не єдиним заходом антиєврейської політики Миколи І, яка припинилася лише із смертю царя. Таким чином, у ХІХ - на початку ХХ ст. в Російській імперії стверджувався державний антисемітизм. Політика царату щодо євреїв мала за мету або асимілювати євреїв, або примусити їх до еміграції.І все ж цей народ в таких умовах не втратив рис своєї самобутності.
5. Робота з образами твору
- Перенесіть таблицю у зошит. Запишіть у першій графі імена героїв, чия характеристика зазначена
Головні та
другорядні герої твору
|
|
Працьовитий, комунікабельний, глибоко віруюча людина,
любить з будь-якого приводу цитувати Святе Письмо, філософ, має почуття
гумору, мудрий, вміє прощати, щиро вболіває за долю своїх дітей
|
|
Слухач, якому Тев’є розповідає про своє життя. Мудрий,
співчутливий, спостережливий, має почуття гумору.
|
|
Турботлива, любляча, вважає за щастя заможне життя, а не
шлюб у любові; дуже релігійна, тому не може простити Хаві її зраду вірі.
Помирає, так і не змирившись із загибеллю Шпринці
|
|
Відмовляє заможному залицяльникові, не хоче багатства:
вона готова їсти раз на три дні, але вийти за коханого. Жінка щаслива з
чоловіком, хоча живуть вони злиденно. Після смерті чоловіка разом з
дітьми повертається до батька
|
|
Закохалася у бідного студента, що навчав грамоти дітей
Тев’є. Молоді справляють тихе весілля, після чого Перчик відразу їде.
Незабаром і вирушає за чоловіком: він перебуває на засланні за
революційну діяльність
|
|
Закохалася в представника іншої віри. Батько попереджає
доньку, щоб вона трималася від православного писаря подалі, адже у Священному
Писанні сказано, що кожен повинен шукати собі рівню. Вона не згодна: люди
самі поділили себе на євреїв і неєвреїв, багатих і жебраків. Заради
коханого змінює віру
|
|
Закохується у сина багатої вдови Арончика. Рідні хлопця
роблять все, щоб розлучити молодих, підштовхнувши нещасну дівчину до
самогубства
|
|
Найкрасивіша дочка Тев’є вибирає багатого жениха,
підрядника, хоча не любить його. Тев’є намагається відмовити дочку виходити
заміж за розрахунком, але вона каже, що зараз інші часи і треба думати про
себе. Проте дівчина дуже нещаслива у шлюбі, ллє сльози й до, і після весілля
|
6. Дайте відповіді на питання (усно)
Запитання до твору
- Над якими проблемами змушує
задуматись читача головний герой твору?
- Що допомагає Тев’є вистояти, не
зломитися?
- Чому цей твір актуальний і
сьогодні?
- Які почуття та настрій викликав у
вас твір?
- Хто є головним героєм?
- Що можна сказати про Тев’є?
- Як жила його сім’я?
- Чи відбулися зміни, після того, як
йому «щастя привалило»?
- Яким він був батьком, чоловіком?
- Як сприйняв наказ про виселення
євреїв із села?
- Чому оповідь ведеться від першої
особи?
1. Перевір свої знання за допомогою learningapps Життя і творчість Шолома-Алейхема https://learningapps.org/6713958
2. Письмово зробити аналіз твору, заповнивши анкету
“Тев’є-молочар” аналіз твору
1) Автор: ...
2) Рік написання: ...
3) Жанр: ...
4) Тема: ...
5) Головні герої: ...
6) Проблематика: філософські проблеми - віра в бога. …
морально-етичні проблеми – вміння прощати, …
соціальні проблеми – ставлення до євреїв, …
3. Задай мені питання, якщо такі виникли (за допомогою телефонного зв’язку, вайберу або коментарів, які можна розташувати тут же на сторінці)
3. Задай мені питання, якщо такі виникли (за допомогою телефонного зв’язку, вайберу або коментарів, які можна розташувати тут же на сторінці)
Перш ніж розпочати роботу над уроком, треба прочитати роман
Рея Бредбері "451̊ за Фаренгейтом"
І. Знайомство з письменником
- Познайомтеся з життям і творчістю американського письменника Рея Бредбері, передивившись відео та прочитавши матеріали у підручнику (с. 273-277).
ІІ. Знайомство з літературними поняттями (записати в зошит)
Науково-фантастична
література -
художні твори, у яких автори під впливом науково-технічного прогресу намагаються в
образній формі прогнозувати майбутнє, показувати прийдешню долю людства.
Утопія (у перекладі з грец. -
місце, якого немає) - фантазія, вимисел, мрія, що не
збудеться, не справдиться. Поняття утопія вперше з’явилось у однойменному творі
Томаса Мора (так у його творі називався острів, на якому було створено ідеальне
суспільство). Сьогодні утопія - це літературний жанр, наближений
до наукової фантастики. Для нього характерна переконаність автора в
бездоганності проголошеної ним ідеї.
Антиутопія - вигадане
суспільство, яке є антитезою утопії. Зазвичай для нього характерний гнітючий
суспільний контроль, що здійснюється авторитарним або тоталітарним урядом.
ІІІ. Знайомство з твором
1. Перегляньте запропонований матеріал.
Буктрейлер
Презентація до твору "451̊ за Фаренгейтом"
https://drive.google.com/file/d/19aNJtRLlRAX8CBa2tCxom-ObXRTJTm3m/view?usp=sharing2. Дайте відповіді на запитання у підручнику (с. 294-295) (усно)
ІV. Аналіз героїв твору
- Прочитайте характеристики героїв, це допоможе краще зрозуміти суть твору.
Гай Монтег – головний герой книги, пожежник за професією, основним завданням якого є спалювання забороненої літератури. Монтег шукає свій ідеал, проте не може знайти його в сучасних соціокультурних цінностях, тому впродовж книги, він кардинально змінює точку зору на свою професію, подальшу долю і призначення. Монтег в міру розумний, в міру чесний, в міру порядний, в міру добрий. Він працьовитий, старанний, щиро вірить у всі догмати офіційної ідеології. Як держслужбовець він бере участь в проведенні в країні офіційного ідеологічного курсу. Робить це він сумлінно і щиро. Але поступово він стикається з протиріччям між своїми загальнолюдськими установками і офіційним ідеологічним курсом держави. Настає прозріння. Пробудження від «сплячки» відбувається в той день, коли Гай зустрічає юну дівчину, Клариссу Маклеллан. Кларисса не така, як усі: вона являє собою тип так званої «природної людини», що не адаптованої до технократичної цивілізації. Гай Монтег розуміє, що він більш не може бути “в міру розумний, в міру чесний, в міру порядний, в міру добрий” і при цьому дотримуватись вимог своєї держави. У ситуації вибору – він вибирає конфлікт з державою, але не конфлікт з собою. У житті Монтега з’являється новий духовний наставник - колишній професор англійської мови Фабер, людина старомодна і інтелектуальна. Він відкриває йому очі і ставить все на свої місця. Після доносу на головного героя відбувається період поневірянь, який символізує остаточний розрив головного героя з його соціумом. Монтег-утікач вже втратив свій соціальний статус, став блукачем. Згодом він зустрічається з однодумцями - «людьми-книгами». Кожен з таких людей вивчив напам’ять якийсь літературній або публіцистичний твір, який увійшов до світової скарбниці культури. Вони не тільки хранителі культурних традицій — вони ще й намагаються жити в гармонії з іншими людьми і з природою. Монтег врятував Біблію, зокрема, Книгу Екклезіаста, де сконденсована мудрість століть. Герой книги, як і мудрець Екклезіаст, впевнений, що все повернеться на круги своя. З цієї книги почалося одужання Монтега, але з книгою в його життя увійшло страждання. Йому довелося пережити підозри, зраду дружини, відмову сусідів спілкуватися з ним, підпал його будинку, переслідування. Роман завершується масштабною війною та бомбардуванням, але наприкінці твору звучить легенда про Фенікса. Бредбері вважає, що потрібно повернути світ до початкової точки відліку.
Мілдред – дружина
Монтега, звичайна мешканка мегаполісу, яка не має власної думки і підкоряється
сучасним законам і правилам соціуму. Найбільшою її пристрастю є Телесте –
модернізована версія телевізора і тривимірного проектора.
Кларисса – молода
і простодушна дівчина, вихована в сім’ї «старого типу». Має незалежну від
суспільства думку, любить природу і книги. Саме цей персонаж змушує Гая
переосмислити свої діяння і стати іншим.
Бітті –
брандмейстер (капітан) пожежної станції і прямий начальник Монтега. Хитрий,
сильний і начитаний, однак повністю підтримує принципи суспільства споживання.
Безуспішно намагається наставити Гая на шлях істинний і в кінцевому підсумку
гине під струменем полум’я з вогнемета, випущеним Монтегом в нападі люті.
Фабер – літня
людина, колишній професор філології, живе в місті, проте таємно підтримує
людей, які хочуть зберегти хоч частину книг від тотального знищення.
Намагається допомагати Монтегу в пошуку правильного шляху, однак при цьому
відчайдушно боїться за своє життя.
V. Заповніть "Паспорт твору" (письмово в зошиті)
Автор
|
|
Назва
|
|
Рік
написання
|
|
Жанр
|
|
Тема
|
|
Ідея
|
|
Герої
|
|
Проблематика
|
|
Символи
|
VІ. Фільм за романом "451̊ за Фаренгейтом"
https://zloekino.com/video/519818-451_gradus_po_Farengeiytu-Film
РОСІЙСЬКА МОВА
1 урок ПЕРЕВІР СЕБЕ
1. Повтори правила у параграфах 35-37, 38, 39. Перевір себе за допомогою завдань на платформі Learningapps
Сложносочиненное предложение https://learningapps.org/display?v=pi2ymzkhc20
2. Повтори правила у параграфах 40-42, 43, 44. Перевір себе за допомогою завдань на платформі Learningapps
2 урок Бессоюзное сложное предложение
І. Прослушайте експрес-урок по теме "Бессоюзное сложное предложение"
ІІ. Поработайте с материалом учебника
1. Прочитайте теоретически материал (с. 159)
- Закрепи прочитанное, выполнив упр. 281 (А) (письменно)
2. Прочитай теоретический материал, помещенный в таблице (с. 160-161)
- Закрепи прочитанное, выполнив упр. 282 (устно)
ІІІ. Прослушайте експрес-урок по теме "Запятая и точка с запятой в БСП"
ІV. Поработайте с материалом учебника.
1. Закрепите прослушанный материал, выполнив упр. 283 (письменно)
Задание к этому упражнению: - выпишите БСП, подчеркните грамматические основы.
V. Закрепим изученное
1. Выполните упр. 284 (А) (письменно)
2. Выполните небольшой тест (упр. 288) (конечно же без помощи ГДЗ)
3 урок. Тире в бессоюзном сложном предложении
1. Прослушайте экспрес-урок "Тире в бессоюзном сложном преложении"
2. Работа с теоретическим материалом учебника
- Прочитайте теоретический материал о двоеточии в бессоюзном сложном предложении (с. 169,171)
3. Выполнение упражнений
- Устное выполнение упр. 295, 296
- Письменное выполнение упр. 301.
4. Закрепляем выученное
- Выполните тест (упр. 304)
- Выполните письменно упр. 305(А).
4 урок Двоеточие в бессоюзном сложном предложении
- Прочитайте теоретический материал о двоеточии в бессоюзном сложном предложении (с. 177, 179)
3. Выполнение упражнений
- Устное выполнение упр. 311, 312
- Письменное выполнение упр. 319.
4. Закрепляем выученное
- Выполните тест (упр. 321)
- Выполните письменно упр. 322.
ПРОВЕРЬ СЕБЯ
- Перейди по ссылке и выполните задания на learningappshttps://learningapps.org/4702993
4. Составление и разыгрывание диалога
1. Вспомните, что такое диалог и правила его составления
Диалог — это разговор двух или нескольких лиц. Диалог состоит из взаимосвязанных реплик собеседников (вопросов, ответов, возражений и т.д.).
Реплика — каждое отдельное высказывание лиц, принимающих участие в диалоге.
Каждая реплика пишется с новой строки, с заглавной буквы, перед репликой ставится тире.
В диалоге кроме реплик также могут присутствовать слова автора. Между репликой и словами автора ставится тире. Слова автора после реплики пишутся со строчной буквы.
Если слова автора стоят перед репликой, то после них ставится двоеточие.
Оформление диалога (знаки препинания):
— Реплика.
— Реплика, — а.
— Реплика?
— Реплика! — а.
Части диалога
1. Вводная часть: ситуация общения (время, место, участники, тема)
2. Приветствие.
3. Собственно диалог.
4. Прощание.
5. Заключительная: идея, вывод, итог.
Памятка «Основные требования к диалогу»:
1. Придерживаться темы диалога.
2. Создавать диалог, соответствующий языковой ситуации и цели.
3. Использовать реплики для поддержки диалога: а вы как считаете? Может быть, вы другого мнения? Расскажите о...
4. Использовать формулы языкового этикета: извините, будьте любезны, простите, пожалуйста, спасибо…
5. Уметь аргументировать (подтверждать фактами) свои мысли, понимать возможность наличия разных взглядов на одну и ту же проблему.
6. Придерживаться правил общения.
7. Соблюдать нормы литературного языка с учетом стиля речи.
8. Количество реплик (6-7 каждого участника).
2. Составьте и запишите один из вариантов диалог по данной ситуации (на выбор). (можно записать видео, в котором вы свой диалог озвучите, тогда писать не надо)
СОСТАВЛЕННЫЙ ДИАЛОГ ВЫСЛАТЬ МНЕ НА ПОЧТУ по адресу
Комментариев нет:
Отправить комментарий